Marketing to proces zarządzania, w którym grupy ludzi, tworząc produkty i wymieniając je, otrzymują to, czego potrzebują. Rodzaje marketingu zależą od narzędzi używanych w promocji. To reklama internetowa, copywriting, reklama wideo i wiele innych sposobów na zwiększenie sprzedaży.

Rodzaje marketingu

Internet jednoczy wszystkie cywilizowane kraje. Niewielu pozostało, którzy nie szukają informacji w Internecie. Tylko te firmy, które nie wiedzą o istnieniu Internetu, nie chcą przekazać swojej wiadomości tak ogromnej publiczności. Więc jaki jest najlepszy sposób, aby to zrobić?

Oto 12 działań, które powinieneś poznać, by uniknąć wpadek marketingowych:

Marketing tłumów

Reklama to technologia marketingu w Internecie, publikowanie recenzji produktu / usługi na różnych stronach, takich jak: fora, blogi, strony z pytaniami i odpowiedziami, sieć społecznościowa.

Celem jest zwiększony wzrost sprzedaży i lojalność obecnych klientów dzięki pozytywnym opiniom.

Dzięki marketingowi tłumów komentowanie wygląda jak najbardziej naturalnie, linki w postach dają prawdziwe przejścia, zaufanie im częściej wymieniana jest nazwa marki, tym więcej zaufania ona powoduje, wzrost liczby odbiorców docelowych. A także różnorodność ruchu, marketing grupowy pozwala dotrzeć do 3 z tych źródeł: kliknij bezpośrednio link, kopiowanie i wklejanie linków w linii przeglądarki, wyszukaj nazwę podaną w komentarzach, utrzymanie reputacji

Content marketing (treści)

Marketing treści, z ang. content-marketing, to podejście do promocji towarów lub usług, które różni się od reklamy bezpośredniej tym, że produkt nie jest nakładany na konsumenta, nie zachęca się go do kupowania, zamawiania lub subskrybowania.

content marketing

Na podstawie dostarczonych informacji klient może dokonać wyboru. Kupić lub przejść do konkurencji. Tworzy relację zaufania między firmą a użytkownikami, tworzy wizerunek lidera w niszy, ponieważ nie tylko oferowany jest produkt, ale także pomaga go wybrać, rozwiązywać pilne problemy, doradzać.

Marketing content obejmuje: blogi, recenzje wideo, gry, seminaria, szkolenia. Treść można podzielić na: zabawne, nauczanie, wiadomości, badania itp.

Marketing wideo

Marketing wideo to zestaw działań mających na celu promocję towarów, usług lub marki firmy poprzez wideo.

marketing video

Jego celem jest przekazywanie użytkownikowi informacji w jak najdokładniejszy sposób, poprzez prezentację cech produktu lub usługi. Nadaje się do wszystkich obszarów działalności, wzrost konwersji: nie wszyscy lubią czytać i nie wszyscy są dobrze zaznajomieni z czytaniem informacji, zwłaszcza, jeśli opisane produkty nie są znane odwiedzającym, nie każda osoba spędza czas na czytaniu długiego tekstu.

Marketing wideo zwiększy ruch, nastąpi wzrost liczby potencjalnych klientów a koszty są minimalne.

Social Media Marketing – SMM

Social media marketing to promocja marki w sieciach społecznościowych. Jeśli firma posiada konta na Instagramie, to z pierwszej ręki wiadomo, co to jest, gdy jest nawiedzana przez reklamy.

social media marketing

Na przykład konta są często podpisywane propozycją zrobienia manicure, kupienia czarnej maski na twarz, dostarczenia żywności. Podczas przewijania taśmy widać zdjęcie z napisem „reklama” – to wszystko jest SMM.

Witryny SMM: konta osobiste: użytkownicy tworzą i promują swoje konta, a w przyszłości zarabiają, reklamując produkt / usługę za pieniądze lub za pomocą barteru, promocja marki poprzez konta korporacyjne. Grupy publiczne: rozrywka / edukacja, gdzie nie ma konkretnej marki, ale istnieje interesująca treść i okresowo reklamują produkt / usługę, stan organizacje, które informują użytkowników o swoich kontach.

Celem SMM jest zwiększ świadomość marki, duże zainteresowanie swoim produktem, stałą komunikację z potencjalnymi i obecnymi klientami. Użytkownicy nie traktują marketingu społecznościowego, jako reklam, ufają tym informacjom bardziej niż reklamom, szeroki zasięg grupy docelowej, możliwe jest przyciągnięcie odwiedzających niezależnie od ich przynależności regionalnej.

SMS & e-mail marketing

Odwoływanie się do potencjalnego klienta bezpośrednio przez e-mail lub sms-mailing nazywa się marketingiem bezpośrednim, ponieważ ten rodzaj reklamy jest ukierunkowany.

sms email marketing

Abonenci witryny otrzymują informacje o każdym wydarzeniu związanym ze sprzedawanym produktem (o promocji, otwarciu nowego sklepu). Dystrybucja odbywa się na podstawie zebranych za pomocą CRM lub utworzonych od subskrybentów newslettera.

Niektórzy właściciele firm kupują bazy klientów i organizują masowe wysyłki. I to jest całkowicie daremne, ponieważ takie wiadomości są zwykle przenoszone na spam przez usługi pocztowe. Celem e-mail marketing SMS jest powiadomienie o aktualizacjach, próby powtórzenia sprzedaży, zwrot utraconych klientów.

Korzystając z tej formy marketingu można kontrolować wynik, sporządzanie list adresów na charakterystykę i potencjalnych klientów. Można udostępniać informacje innym użytkownikom.

Marketing wirusowy

Jeden z rodzajów marketingu internetowego, który otrzymał swoją nazwę za niesamowicie szybką dystrybucję ukrytych reklam w sieciach społecznościowych zawartych w ciekawych i atrakcyjnych materiałach wideo, grach online, aplikacjach, zdjęciach i tekstach.

marketing wirusowy

Reklama dyskretnie wymienia propozycję klienta. Celem jest: zabaw, przypomnij, poinformuj. Marketing wirusowy to minimalne koszty, dyskretny typ reklamy, utrzymuje uwagę użytkownika.

Remarketing

Zadaniem remarketingu jest przywrócenie popytu na podstawie przemyślenia wcześniej stosowanego podejścia marketingowego. Remarketing to poszukiwanie nowych możliwości ożywienia popytu.

remarketing

Jeśli ludzie dokonują jednorazowych zakupów na stronie i nigdy nie wracają, muszą przyciągać nowych użytkowników od podstaw. Tymczasem ponowne zamawianie jest pewnym krokiem w celu zapewnienia, że użytkownik stanie się stałym klientem.

Jak zwrócić klienta na stronę? Po to jest remarketing, to wyświetlanie reklam użytkownikom, którzy wcześniej byli na stronie. Takie reklamy są wyświetlane w witrynach sieci reklamowej Google, a także w usługach i aplikacjach Google, ale nie są widoczne w wynikach wyszukiwania. Ogłoszenia mogą być w formie tekstu (z ilustracją lub bez) lub w formacie banera.

Marketing cyfrowy

Marketing cyfrowy to ogólny termin na marketing produktów i usług wykorzystujących kanały cyfrowe w celu przyciągnięcia i utrzymania klientów. I wszystko od reklamy w radiu online po ogłoszenie reklamy kontekstowej w Internecie.

marketing cyfrowy

Mówiąc prościej, marketing cyfrowy to każda promocja, w której uczestniczy postać. Często ta koncepcja jest mylona z marketingiem internetowym, ale mają znaczącą różnicę. Marketing cyfrowy obejmuje raczej marketing internetowy, ale nie tylko Internet.

Porównajmy: marketing internetowy to promocja SEO, kontekst, webinaria itp. wszystkie kanały, które są dostępne dla użytkownika tylko w Internecie. A marketing cyfrowy to wszystko powyżej, plus reklama i promocja na dowolnych mediach cyfrowych poza siecią. Oznacza to komunikację cyfrową, która odbywa się zarówno online, jak i offline.

Marketing polityczny

Marketing polityczny to zbiór teorii i metod, za pomocą, których władze i partie polityczne formułują swoje cele i szukają wsparcia ze strony społeczeństwa.

marketing polityczny

Podstawą marketingu politycznego jest badanie potrzeb politycznych grup społecznych i społeczności na rynku sił politycznych, stworzenie koniecznych warunków wstępnych do przekształcenia tych potrzeb w rzeczywiste zapotrzebowanie konsumentów na określonego polityka i jego program polityczny.

Tak, więc marketing polityczny jest technologią każdej kampanii politycznej, czyli działań zbiorowych opartych na masowym wsparciu ludności i mających na celu osiągnięcie konkretnych celów. W konsekwencji marketing prawdziwej kampanii politycznej musi uwzględniać wpływ wielu czynników, które mogą być nie tylko globalne, ale także losowe.

Marketing szeptany

Obecnie wielu zachodnich ekspertów ds. marketingu uważa, że ustne przekazywanie informacji jest jednym z najskuteczniejszych kanałów promocji, stwierdzając, że odgrywa on ważniejszą rolę w podejmowaniu decyzji o zakupie niż tradycyjna reklama. To właśnie jest marketing szeptany.

marketing szeptany

Słowo ustne różni się od zwykłych plotek tym, że przesyłana informacja jest ubrana w uprzednio zaprojektowaną, co eliminuje wzrost niedokładności.

Istotą poruszania się drogą ustną jest przekroczenie oczekiwań klientów.

Marketing wielopoziomowy

Marketing wielopoziomowy jest jedną z najnowszych i najbardziej efektywnych linii biznesowych, powodując jednocześnie wiele nieporozumień. To nie jest działalność produkcyjna ani handlowa w takim sensie, w jakim zwykle jest reprezentowana.

marketing wielopoziomowy

Czym jest marketing wielopoziomowy? Marketing oznacza dostarczanie towarów lub usług od producenta do konsumenta. Wyrażenie wielopoziomowy oznacza system zachęcania ludzi, którzy dostarczają towary lub usługi konsumentom. MULTI (wiele) oznacza więcej niż jeden. Poziom (poziom, krok) raczej oznacza generowanie.

W ten sposób można nazwać system promocją produktu przez kilka pokoleń. Bardziej nowoczesny jest termin „marketing sieciowy”.

Shopper marketing (CMM)

CMM to zestaw działań, które motywują daną firmę do dokonania zakupu w kluczowym momencie gotowości do niego, w momencie ostatecznej decyzji (apel do klientów w ostatniej chwili).

shopper marketing

Istnieje poważna różnica między konsumentem a kupującym. Marka musi być najlepsza dla kupującego w momencie wyboru w sklepie i dla konsumenta w momencie użycia.

Najprostszym przykładem jest karma dla zwierząt. Kupujący to osoba, konsument to zwierzę domowe. Firmy badają obie te rzeczy, najpierw dają możliwość zadbania o swojego zwierzaka tak, jakby były same (wybierają racje zwierząt, kopiując własne podejście do produktów), po drugie przygotowują produkt, który najprawdopodobniej będzie odpowiedni, co daje sygnał, aby go najpierw kupić.

Obecna sytuacja charakteryzuje się tym, że informacje zmieniają się zbyt szybko, ludzie są przyzwyczajeni do zmiany obrazów, niekończącego się strumienia rozrywki i potrzeb aktualizacji. CMM daje ludziom to, czego chcą.

Autor