Strony WordPress cieszą się ogromną popularnością nie tylko wśród blogerów czy freelancerów, ale także małych, średnich i dużych przedsiębiorstw, a nawet sklepów internetowych. Dlaczego? To ogólnodostępne rozwiązanie charakteryzujące się prostotą systemu i łatwością obsługi bez konieczności posiadania specjalistycznej wiedzy. Każdy może nauczyć się obsługiwać tego typu stronę. Można nawet zaryzykować stwierdzenie, że każdy może tego typu stronę postawić – choć oczywiście nie będzie ona wyglądać tak profesjonalnie i estetycznie jak w przypadku stworzenia przez agencję. Zanim jednak zdecydujecie się na stronę WordPress, warto dowiedzieć się, jaka jest tego cena, czyli ile kosztuje stworzenie strony internetowej.

Od czego zależy koszt stworzenia strony internetowej?

Koszt stworzenia strony internetowej zależy od wielu czynników, które powinno się wziąć pod uwagę jeszcze przed skontaktowaniem się z agencją bądź freelancerem. Z całą pewnością bowiem możemy spodziewać się serii pytań dotyczących naszych potrzeb oraz oczekiwań, które przełożą się później na koszt strony.

ile kosztuje stworzenie strony wordpress

Od czego zacząć?

  • Cel strony – bez tej informacji wykonawca nie będzie wiedział, od czego zacząć. To podstawowa wiedza, która musi zostać zawarta w tak zwanym briefie. Czy strona ma promować firmę bądź jednostkę w bardzo prosty sposób (wizytówka), a może stanowić bardziej rozbudowaną wersję dla dużych firm? Czy to blog, na którym będą zamieszczane kolejne posty, a może duży portal, który będzie zrzeszać odbiorców? Przeznaczenie strony i jej zadania to wybór, który najmocniej determinuje cenę projektu, dlatego warto dobrze go przemyśleć.
  • Grafika – strony WordPress posiadają setki szablonów wykorzystywanych przez wiele osób każdego dnia. Są czytelne i estetyczne, stworzone po to, by uprościć proces tworzenia strony internetowej. To jednak pozbawia ją indywidualizmu, sprawia, że wygląda tak samo jak wiele innych. Dlatego firmy i osoby prywatne decydują się na tworzenie autorskich szablonów graficznych, by uzyskać coś, czego nie ma nikt inny. To także w znacznym stopniu wpływa na cenę projektu.
  • Dodatkowe moduły i podstrony – nie każda strona musi mieć dodatkowe moduły, jednak w sytuacji, w której właściciel się na nie decyduje, powinien liczyć się ze znacznym wzrostem kosztów. Wymaga to bowiem dodatkowej pracy od programisty. Im więcej dodatków, im więcej podstron, tym cena także będzie większa.
  • Twórca – w zależności od tego, kogo wybierzemy do wykonania naszej strony, możemy spodziewać się różnych cen. Freelancerzy najprawdopodobniej zaproponują niższą cenę niż firmy, choć jeśli jest to agencja z niewielkim stażem, może zaproponować nam niższą cenę od doświadczonego freelancera. Czy jednak warto kierować się kryterium jak najniższej ceny? Doświadczenie pokazuje, że nie. Należy przede wszystkim sprawdzić portfolio wykonawcy i dokładnie sprawdzić, czy stworzone przez niego strony są estetyczne i działają poprawnie.

Skoro wiemy już, które właściwości strony generują koszty, warto przyjrzeć się konkretnym cenom, jakie możemy zapłacić za stworzenie wymarzonej strony internetowej w WordPress.

Ile kosztuje strona WordPress? Widełki cenowe

Podane ceny są oczywiście orientacyjne, gdyż zależą nie tylko od umiejętności i portfolio wykonawcy, ale także oczekiwanych przez nas funkcjonalności. Dlatego kwoty te są najczęściej bardzo indywidualne.

Oto widełki cenowe, jakich możemy się spodziewać:

  • Blog: freelancer może zaproponować nam stworzenie bloga za od 300 do 600 złotych. Firma stworzy dla nas bloga w cenie od 500 do 1200 złotych.
  • Strona wizytówkowa: prosta strona z zakładką o mnie, oferta i kontakt. U freelancera zapłacimy za nią prawdopodobnie około 800 do 1100 złotych. Agencja może zażądać nawet do 1600 złotych.
  • Rozbudowana strona dla firm: to bardziej skomplikowane rozwiązanie od strony wizytówkowej, dlatego kosztuje więcej. U freelancera ceny zaczynają się od 1300 złotych a kończą na 3000. Agencja może wycenić stronę nawet na 3500 złotych, w zależności od wykorzystanych modułów.
  • Sklep internetowy: postawienie sklepu jest dużo bardziej skomplikowane. Mniejsza platforma e-commerce może kosztować do 4500 złotych u freelancera, natomiast agencja może wziąć za nią nawet 6000 złotych. Duży, wysoce funkcjonalny sklep to z kolei ceny zaczynające się od 6000 złotych.
  • Portal internetowy: jeśli interesuje Was stworzenie platformy, na przykład portalu randkowego czy z ogłoszeniami, ceny będą już znacznie wyższe. Freelancer jest w stanie wykonać takie zlecenie za od 7000 do 12000 złotych. Ceny w agencjach zaczynają się od 8000 i kończą nawet na 150000 złotych.

Jak obniżyć cenę wykonania strony WordPress?

Przede wszystkim należy dobrze zastanowić się, co musi znaleźć się na stronie i jak powinna ona wyglądać. Konkretnie wypełnione brief z pewnością pomoże w określeniu dokładnej wyceny. Z jasnymi potrzebami warto zgłosić się do kilku firm i freelancerów – jak już pewnie zauważyliście, osoby pracujące na własny rachunek są w stanie zaproponować nam dużo niższe ceny za porównywalną jakość. Wybranie freelancera może być zatem dobrym sposobem na oszczędzenie nawet kilku tysięcy. Nie warto jednak kierować się wyłącznie ceną. Jak zaznaczaliśmy wcześniej, strona internetowa nie może być zbyt tania – wtedy z dużym prawdopodobieństwem coś będzie z nią nie tak. Porównajmy ceny i wybierzmy tę konkurencyjną. Z pewnością jednak zauważymy, że wiele ofert będzie się ze sobą pokrywać.

jak obnizyc cene wordpress

W obniżeniu ceny wykonania danej strony WordPress pomoże nam także ograniczenie dodatkowych modułów, które niekoniecznie będą dla nas przydatne. Jeśli nasi potencjalni klienci to wyłącznie polscy użytkownicy, zrezygnujmy ze strony w dwóch językach. Jeśli strona jest prosta, nie będzie nam potrzebna także zaawansowana wyszukiwarka. Z kolei strony wizytówkowe czy firmowe mogą z całą pewnością zrezygnować z sekcji blogowej, a komunikację z użytkownikami prowadzić wyłącznie za pomocą mediów społecznościowych.

Jak zatem widać, cena strony WordPress w dużej mierze zależy od naszych indywidualnych wyborów – decyzji dotyczącej wykonawcy, przeznaczenia strony, jej wyglądu czy funkcjonalności. I, jak w przypadku wielu innych kwestii, które mogą znacząco wpłynąć na nasz wizerunek w sieci, warto je dobrze przemyśleć.

Autor