Prowadzenie działalności w Internecie wiąże się z koniecznością wypromowania danej witryny internetowej. Jednak jak zrobić to dobrze? Tu z pomocą przychodzi SEO, które skupia się na optymalizacji strony w taki sposób, aby uzyskać jak najwyższy wynik w wyszukiwarce. Jest to o tyle istotne, że największą popularnością ciszą się strony znajdujące się w top 10.

Jednym z najważniejszych aspektów działań pozycjonujących i optymalizacyjnych jest wyszukiwanie słów kluczowych. Można powiedzieć, że to jeden z pierwszych aspektów, o jakie trzeba zadbać przy tworzeniu strony internetowej.

Dobrze dobrane keyword resarch może zapewnić nam lepsze wyniki, Gdy słowa kluczowe już na początku dobierzemy źle, może to sprawić, że wypozycjonowanie będzie o wiele trudniejsze.

Czym jest wyszukiwanie słów kluczowych?

Wyszukiwanie słów kluczowych jest jednym z najważniejszych elementów w działaniach SEO. Ma na celu pomóc nam stworzyć listę słów czy też wyrażeń, którymi pozycjonować będziemy naszą stronę. Konkurencja w Internecie jest naprawdę spora, dlatego warto już na samym starcie opracować dobrą strategię, która pomoże nam uzyskać oczekiwane rezultaty.

Dzięki wyszukiwaniu słów kluczowych możliwe staje się określić jakich słów używają internauci w celu znalezienia konkretnych rzeczy.

wyszukiwanie slow kluczowych

Za sprawą jakich wyrażeń wyszukują danego produktu lub usługi? Ważne jest, określenie tego, jak często dane słowo się pojawia i czy jest w nim duża konkurencja, czy możliwe staje się wejście do danego wyścigu, czy też należy znaleźć inne określenie. W keyword research ważne jest też określenie synonimów słów kluczowych, jakich można użyć. Jak już wspomnieliśmy, ludzie używają różnych określeń na tą samą rzecz, więc możliwe jest użycie ich wielu, które często są mniej popularne, ale jednocześnie konkurencja w nich nie jest tak duża.

Wyszukiwanie słów kluczowych jest podstawą działań optymalizujących stronę pod wyszukiwarki, a więc jest niezwykle ważne przy tworzeniu content marketingu, czyli tworzeniu odpowiednich treści. To właśnie na podstawie danych słów budowane są całe blogowe wpisy. Wiemy, czego nasi potencjalni klienci potrzebują, co jest przez ich wyszukiwane najczęściej. Dzięki temu możemy lepiej odpowiedzieć na ich potrzeby oraz sprawdzać co jest w danej chwili popularne.

Pamiętać należy, że wyszukiwanie słów kluczowych nie może być czynnością, która podejmiemy tylko na początku działalności w Internecie. Powinniśmy stale aktualizować naszą bazę słów kluczowych, frazy ulegają falom większej i mniejszej popularności. Warto na bieżąco śledzić trendy, aby być przygotowanym na to, co staje się popularne i warto się na tym skupić oraz jakie słowa stają się coraz mniej wyszukiwane i nie mają takiego znaczenia jak kiedyś.

Jak zabrać się za wyszukiwanie słów kluczowych?

Na początku należy skupić się na głównym cellem prowadzenia internetowej działalności. Jaki efekt chcemy wywołać wśród internautów? Pod jakim kątem chcemy być wyszukiwani w Internecie. Ważne jest, by cel był konkretny, nie warto pisać o wszystkim, lepiej jest wybrać swoją niszę i to w niej zleźć odpowiednie słowa kluczowe.

jak zaczac keyword research

Strategia powinna być dobrze przemyślana i wdrażana już od początku naszej internetowej dzielności. Gdy już wiemy, jak chcemy być postrzegani, możemy wziąć się za stworzenie listy słów kluczowych. Pod jakimi frazami nasza marka ma być znana, pod jakimi zapytaniami chcemy się pozycjonować? Warto wziąć tu pod uwagę to, jaki posiadamy asortyment, jakie usługi będziemy proponować oraz to jak charakteryzuje się grupa docelowa, do której się kierujemy.

Należy zadać sobie pytanie: kim jest mój klient i czego poszukuje? Następnie trzeba, się zastanowić pod jakimiś łowami będzie tego wyszukiwał. Należy określić, czy damy radę rzucić się od razu na najpopularniejsze frazy, czy też może na początek lepiej skupić się na mniej popularnych wyrażeniach, do których jest łatwiejszy dostęp.


9 narzędzi do wyszukiwania słów kluczowych

Aby profesjonalnie podejść do tematu wyszukiwania słów kluczowych, warto skorzystać z profesjonalnych narzędzi, dzięki którym stanie się to łatwiejsze oraz sprawniejsze.

Oto 9 narzędzi, aby przeprowadzić wyszukiwanie słów kluczowych:

  • Ahrefs Keyword Generator (bezpłatne i płatne) – prawdopodobnie najbardziej zaawansowane narzędzie w naszym zestawieniu. Ahrefs może pochwalić się najbardziej aktualną i dokładną bazą danych słów kluczowych, która jest w stanie ułatwić keyword research nawet początkującym użytkownikom.
  • KWfinder (płatne) – jedno z lepszych narzędzi służących do wyszukiwania słów kluczowych. Dzięki niemu znajdziemy nie tylko interesujące cię frazy, ale też przydatne informacje o wynikach wyszukiwania. Jest, to narzędzie dokładne bowiem możliwe jest wyszukiwanie wyrażeń nawet z 12 ostatnich miesięcy. Dzięki temu można prześledzić, jakie trendy były obecne na rynku i jak się zmieniały w zależności od miesiąca.
  • Google Keyword Planer (bezpłatne) – chyba najpopularniejsze narzędzie dostępne na rynku. Powodów tego można doszukiwać się w tym, że jest bezpłatne także połączone z Google AdWords.
  • Google Search Console (bezpłatne) – narzędzie, które służy do zbierania danych na temat słów kluczowych, dla których witryna była już wyświetlana w wyszukiwarce Google. W narzędziu można sprawdzić też wskaźnik CTR, czyli to czy użytkownicy klikali w twój wynik wyszukiwania.
  • Keywordtool.io (bezpłatne) – narzędzie służy do znajdowania tzw. Długich ogonów, czyli wielowyrazowych słów kluczowych. Może być alternatywą dla Google Keyword Plannera
  • Senuto (płatne) – chociaż jego głównym celem są narzędzia do badania widoczności danej witryny, to posiada też moduł ze sporą bazą fraz kluczowych.
  • Semstorm (płatne) – potężne narzędzie, które pomoże nam w wyszukiwaniu słów kluczowych, mogą być one podzielone na odpowiednie kategorie. Znajdziemy tu zapytania służące do prostych podpowiedzi, pytań, słów z przyimkami oraz video.
  • Google Trends (bezpłatne) – narzędzie służące do sprawdzenia popularności konkretnego słowa lub tematu. Możemy to zrobić nawet do kilku lat wstecz, dzięki czemu możliwa jest obserwacja zmieniających się trendów. Narzędzie zapewnia, nam podpowiedz do aktualnych trendów z określeniem regionu, kategorii czy nawet rodzaju tj. Wiadomości, zakup, YouTube itd.
  • Answer The Public (płatne) – interesujące narzędzie służące do znajdowania powiązań ze wpisanym przez nas słowem kluczowym. Odpowiedzi zostaną przedstawione w sposób wizualny.
Autor