Remarketing polega na wyświetlaniu reklam ofertowych użytkownikom, którzy odwiedzili stronę internetową lub wykonali inne działania przejawiające zainteresowanie ofertą. Reklamy ,,śledzą” internautów, dzięki temu działa zasada powtarzalności: im częściej dana osoba wstępnie zainteresowana ofertą zobaczy reklamę, tym większa szansa, że przejdzie na stronę sprzedażową i dokona zakupu. Wiele firm prowadzi działania remarketingowe z uwagi na wysoką skuteczność. Do przeprowadzenia kampanii niezbędne są odpowiednie narzędzia – darmowe jak i płatne. Które z nich warto wykorzystać?

1. Narzędzia Google

Google oferuje kilka darmowych narzędzi, które możemy wykorzystać podczas tworzenia kampanii remarketingowej. Kluczowe znaczenie ma dotarcie reklamami do osób, które są wstępnie zainteresowane naszą ofertą. W tym celu należy poznać dobrze grupę docelową, w czym pomagają poniższe narzędzia:

Google Analytics

Należy do najpopularniejszych darmowych narzędzi marketingowych. Za pomocą umieszczenia wygenerowanego kodu, możemy uzyskać informacje na temat zachowań użytkowników na stronie internetowej.  To umożliwia dokonanie pełnej analizy ruchu w witrynie oraz sprawdzenie w jaki sposób użytkownik do niej dotarł oraz określenie, które źródło generuje najwięcej ruchu.

remarketing - google analytics

Dzięki temu w przypadku płatnych reklam na różnych portalach możemy skupić się na tych, które przekierowują najwięcej potencjalnych klientów i jednocześnie zrezygnować z tych, które są nieskuteczne. To pozwala uniknąć marnowania budżetu reklamowego. Google Analytics posiada opcję ustawienia konwersji, którą możemy dowolnie zoptymalizować, m.in.: pod kątem źródeł ruchu, sprzedanych produktów lub wartości konwersji. Kolejną zaletą jest fakt, że Analytics możemy łatwo połączyć z Google Adwords, co pozwala na śledzenie skuteczności kampanii reklamowej.

Google Adwords (Google Keyword Planer)

To kolejne narzędzie  do marketingu internetowego, dzięki któremu przed stworzeniem kampanii możemy sprawdzić najczęściej wyszukiwane słowa przez internautów związane z naszą ofertą. To pozwala dobrać odpowiednie słowa i frazy kluczowe dla witryny internetowej lub sklepu online, dla którego chcemy przeprowadzić kampanię.

remarketing - google adwords

Narzędzie umożliwia uzyskanie informacji, m.in. na temat:  średniej miesięcznej liczby wyszukiwań i konkurencji dla danej frazy. Google Adwords pozwala ciągle wyszukiwać nowe słowa i frazy, których możemy użyć w kampanii reklamowej i jednocześnie poszerzać grono potencjalnych klientów. Odpowiednio dobrane frazy sprawiają, że reklamy w postaci linków sponsorowanych wyświetlają się w górnych wynikach wyszukiwania Google. Natomiast banery reklamowe podążają na użytkownikiem w portalach współpracującymi z Google Adsense. Dzięki temu mamy pewność, że zobaczą je osoby wstępnie zainteresowane ofertą. Narzędzie to jest potrzebne, aby opracować skuteczny remarketing.

2. Facebook Ads

Facebook pozwala tworzyć reklamy i podobnie jak Google umożliwia prowadzenie kampanii remarketingowej. Żeby reklamy z ofertą wyświetlały się osobom, które odwiedziły stronę lub witrynę, najpierw musimy zainstalować tzw. Pixel Facebooka w postaci wygenerowanego kodu na koncie reklamowym. Remarketing na tej platformie możemy podzielić na: dynamiczny i statyczny.

remarketing - facebook ads

Pierwszy typ polega na przekierowaniu użytkownika do ostatnio przeglądanej strony z produktem lub usługą. W tym celu musimy podpiąć konto reklamowe i zaimplementować ich kod w sekcji do fanpage’a. Natomiast metoda statyczna polega na przekierowaniu użytkownika na stronę z aktualnymi promocjami. W takim przypadku użytkownik zobaczy kilka ofert promocyjnych, z których może skorzystać. Remarketing statyczny umożliwia wybór dowolnego formatu reklamy oferowanego przez facebooka. Możliwe jest także zaoferowanie użytkownikom dodatkowych opcji: specjalny rabat dla klientów powracających lub przypomnienie o produktach z porzuconych koszyków. 

3. Autoresponder 

To narzędzie, które możemy wykorzystać do remarketingu w formie darmowej, jak i płatnej. W czołówce autoresponderów znajduje się Getall,  który umożliwia stworzenie formularza zapisu w witrynie internetowej. Dzięki temu możemy pozyskiwać dane użytkowników (np. imię, email, itd.) i kierować do nich mailing (z poradami, promocjami, itd.). To sprawi, że zwiększymy prawdopodobieństwo sprzedaży.

remarketing - autoresponder

Getall pozwala na zapisanie kolejki wiadomości oraz czasu wysyłki. Możemy też wysłać mailing manualnie, np. z szybką informacją dotyczącą naszej oferty. Narzędzie to posiada również edytor i kreator wiadomości, co pozwala na formatowanie teksu oraz umieszczenie grafiki. Dzięki temu wiadomości mailowe wyglądają estetycznie. Remarketing z użyciem autorespondera pozwala na wielokrotne przedstawianie klientowi ofert i przekierowywanie na stronę sprzedażową. Do tego celu służą różne techniki, m.in. wiadomości z poradami. W przypadku posiadania baz mailowych, możliwy jest ich import do Getall. Pisząc treść, warto spersonalizować wiadomości, np. zwracając się do użytkownika po imieniu – jeśli wcześniej podał je w formularzu zapisu. Dzięki temu możemy zwiększyć współczynnik otwieralności wiadomości, tzw. Open Rate. Największą zaletą tego narzędzia można uznać fakt, że oferuje opcję połączenia wiadomości, np. z remarketingiem na facebooku. Dzięki temu subskrybent po wykonaniu pożądanej akcji, np. przeczytaniu wiadomości lub kliknięciu w link, zobaczy nasze reklamy na tej platformie. W takim przypadku możemy umieścić informację typu: ,,Ponieważ otworzyłeś wiadomość ode mnie, kliknij i odbierz prezent”. 

Prawidłowo opracowana kampania remarketingowa pozwala zwiększyć sprzedaż. Kluczową rolę odgrywają narzędzia do remarketingu, które w połączeniu z odpowiednią strategią mogą znacznie zwiększyć wyniki.

Autor