Google call-only ads to rozwiązanie dedykowane firmom, które szczególnie cenią sobie kontakt telefoniczny z klientami. Pokazywane wraz z organicznymi wynikami wyszukiwania i innymi formami płatnych kampanii reklamy Google ads typu ‚tylko połączenie’ umożliwiają dotarcie do osób potencjalnie zainteresowanych ofertą firmy. Szybkie i wygodne nawiązanie połączenia telefonicznego może skutkować pozyskaniem i podtrzymaniem zainteresowania odbiorcy, który w trakcie rozmowy telefonicznej może dokonać zakupu lub umówić się na spotkanie.

Czym jest reklama Google call-only?

Reklama Google call-only to forma reklamy Google Ads polegającej na zachęceniu potencjalnych klientów do wykonania telefonu do biura firmy. Jest adresowana do użytkowników urządzeń mobilnych, którzy przeglądając internet na telefonie, mogą od razu wykonać połączenie – kliknięcie reklamy powoduje automatyczne przejście do nawiązania połączenia telefonicznego ze smartfona odbiorcy na telefon reklamodawcy podany podczas tworzenia kampanii.

Osoba poszukująca jakiegoś produktu lub usługi nie musi nawet przepisywać numeru: jest to wygodne dla obydwu stron i korzystne dla zwłaszcza dla takich firm, którym zależy na bezpośrednim kontakcie z klientem.

reklama google call-only

Korzystanie z tego typu reklam jest polecane przedsiębiorstwom, których celem jest wygenerowanie dużej liczby połączeń służących w konsekwencji zdobyciu nowych klientów lub zwiększeniu sprzedaży. Stawka CPC określana jest na podstawie liczby kliknięć w przycisk służący przekierowaniu do wykonania połączenia telefonicznego.

Dlaczego warto korzystać z reklam typu ‚tylko połączenie’?

Reklamy generujące połączenia mają szereg zalet.

Do podstawowych przesłanek przemawiających za ich stosowaniem należą:

  • Popularność urządzeń mobilnych systematycznie rośnie: coraz więcej osób korzysta ze smartfonów do przeglądania internetu, a jak wskazują badania, zdecydowana większość klientów zainteresowanych ofertą firmy dzwoni do jej siedziby, korzystając z tego samego urządzenia, na którym zobaczyli reklamę. Reklama Google call-only to wyjście klientom naprzeciw. O wiele łatwiej jest kliknąć w odnośnik umieszczony w reklamie niż przepisywać numer ręcznie na kartkę, a następnie dopiero wprowadzać do telefonu. Takie działanie jest czasochłonne i zniechęcające, spójrzmy też prawdzie w oczy: mało kto w dzisiejszych czasach nosi przy sobie papier i długopis!
  • Skorzystanie z takiej formy reklamy zdecydowanie zwiększa szansę na pozyskanie klienta: nawiązanie rozmowy telefonicznej dużo częściej kończy się pożądanym rezultatem (w formie zakupu lub innego typu konwersji) niż przekierowanie na nawet najlepiej przygotowaną stronę internetową.
  • Korzystając z reklamy typu ‚tylko połączenie’ płaci się wyłącznie za efekt, którym jest nawiązanie kontakty telefonicznego z potencjalnym klientem: nie ma ryzyka, że odbiorca reklamy „odpadnie” nam po przejściu na landing page lub otworzeniu strony firmy. Jeżeli jest zainteresowany ofertą, od razu dzwoni i uzyskuje wszystkie pożądane informacje. Takie rozwiązanie oszczędza czas i zwiększa efektywność kampanii zwłaszcza w przypadku firm, które dysponują profesjonalnym działem telefonicznej obsługi klienta.

Jak stworzyć Google call-only ads?

W celu utworzenia skutecznej reklamy Google Ads typu ‚tylko połączenie’ należy rozpocząć od utworzenia kampanii.

tworzenie reklamy google typu 'tylko polaczenie'

Oto, jak stworzyć kampanię Google Call-only Ads:

  1. Zaloguj się na swoje konto w Google Ads i kliknij menu po lewej stronie Kampanie, a następnie: Nowa kampania.
  2.  Jako cel nowej kampanii należy wybrać Sprzedaż lub Potencjalni Klienci. Można też utworzyć kampanię bez określania celu lub określić go później: w takim przypadku należy wybrać opcję Utwórz kampanię bez korzystania z podpowiedzi dotyczących celu.
  3. Jako typ kampanii wybierz Sieć wyszukiwania.
  4. W sekcji Wybierz sposób, w jaki chcesz osiągnąć cel należy zaznaczyć pole Połączenia telefoniczne i wpisać numer telefonu biura obsługi klienta lub działu sprzedaży (w zależności od preferencji i sposobu organizacji biura). Jest to numer, na który będą dzwonić odbiorcy zainteresowani reklamą.
  5. Po kliknięciu przycisku Dalej menedżer reklam przekierowuje do ekranu kreacji treści kampanii. W górnym polu wpisz nazwę kampanii: jest to nazwa widoczna tylko dla reklamodawcy, dlatego może być sformułowana dowolnie. 
  6. Na karcie Dodaj sieć reklamową należy wybrać „Nie”. Reklama Google call-only nie wyświetla się w sieci reklamowej, a tylko w sieci wyszukiwania.
  7. Kolejnym krokiem stworzenia kampanii jest wybór celu i opcji określania stawek, a także wpisanie kwoty budżetu dziennego, tj. maksymalnej sumy wydawanej dziennie na reklamę. Sumę tą można modyfikować w trakcie trwania kampanii.
  8. Na koniec klikamy opcję Zapisz i kontynuuj.

Tworzenie reklamy generującej połączenia wymaga wpisania jednego lub dwóch nagłówków, które mają być widoczne dla użytkownika, nazwy firmy i numeru telefonu do niej, a także tekstu reklamy. Może on mieć długość maksymalnie dwóch wierszy. Opcjonalnie można dodać jeszcze końcowy adres URL bądź weryfikacyjny adres URL i ścieżkę wyświetlania. Warto pamiętać, aby wyświetlanie reklamy ustawić na takie dni i godziny, kiedy konsultanci firmy będą dostępni i gotowi na odpowiedzi na wszystkie pojawiające się pytania.

Autor