Decydując, się na stworzenie swojej witrynę internetowej trzeba podjąć wiele ważnych decyzji. Już na początku zdefiniują one, czy to jak działamy, przyniesie korzyści w przyszłości. Niezależnie od tego, czy zakładamy blog, sklep internetowy czy stronę internetową w formie wizytówki warto wcześniej wszystko dobrze przemyśleć, aby nie mieć potem problemów ze wdrożeniem się do tego świata. Kiedy mamy już domenę i wiemy, co chcemy tworzyć, zastanowić musimy się jeszcze nad systemem CMS, który wybierzemy do obsługi.

Na rynku wybór systemów zarządzania treścią jest dużo, jednak tych dominujących jest kilka. System Drupal, który jest numerem dwa na rynku CMS, jest niezwykle kompleksowy. Wykorzystuje go wiele światowych marek. System oparty jest na licencji Open Source, więc jest regularnie rozwijany i znajdziemy do niego wiele przydatnych aplikacji takich jak gogle analytics.

dodawanie google analytics na drupal cms

Drupal wykorzystywany jest zazwyczaj do tworzenia stron internetowych z dość dużą dozą zaawansowania, często korzystają z niego też korporacje do tworzenia swoich profesjonalnych witryn. Drupal ma wiele zalet, które pokazują nam, dlaczego jest tak popularny i wart poświecenia mu chili uwagi. Po pierwsze ma on bardzo dużo darmowych modułów, które poszerzają jego możliwości o nowe funkcje np. śledzenie statystyk w gogle analytics. Jest to system, który jest skalowalny, sprawdzi się on zarówno przy małej firmie, jak i międzynarodowej korporacji.

Duży wybór motywów i skórek sprawia, że możemy zmieniać grafikę według naszych preferencji i znaleźć tę, która będzie dla nas odpowiednia. Prosty panel administracyjny, dzięki któremu zarządzanie systemem będzie łatwe i nie będzie sprawiać problemów. Jest to system, który dba o zachowanie standardów bezpieczeństwa, dlatego korzysta z niego wiele znanych i dużych firm. Wersja Drupal 8 okazała się dobrym rozwiązaniem, które chwalone jest za szybkość oraz prostotę zarządzania treścią.

Co to jest Google Analytics?

Google Analytics jest to narzędzie dostarczane przez Google, które służy do analizy ruchu na stronie oraz charakterystyki odwiedzających ją osób. Narzędzie to jest darmowe, możemy dzięki niemu dowiedzieć się wielu ważnych rzeczy na temat statystyk naszej strony oraz zachować naszych odbiorców.

panel google analytics

Narzędzie to dostarcza nam raportów, w których możemy sprawdzić np. ilość użytkowników, jak znaleźli, nas nasi odwiedzający, a także co najchętniej czytają.

Możemy sprawdzić też, ile średnio użytkownicy spędzają na stronie, w jakim przedziale czasowym się mieszczą, a także to, jaki jest współczynnik odrzuceń na naszej stronie internetowej.

Dowiedzieć się możemy też o to, jaki jest język naszych odbiorców oraz z jakiego kraju pochodzą. Dane możemy obserwować w czasie rzeczywistym, czyli to, co teraz dzieje się na stronie, jak i w przedziałach czasowych np. miesiąca.

Dlaczego warto dodać śledzenie statystyk na Drupal?

Najlepiej już na samym początku zainstalować wtyczkę do śledzenia statystyk na Drupal i obserwować naszych odbiorców. Bez śledzenia statystyk nie da się dziś prowadzić sprawnego biznesu w sieci. Jeżeli nie wiemy, ile osób, jak często i kiedy odwiedzają, naszą stronę to nie możemy stworzyć żadnej konkretnej strategii. Tylko poprzez analizę statystyk możemy określić czy obrana ścieżka pozycjonowania oraz działań SEO przynosi efekty, czy też należy ją skorygować.

Korzystając, z Google Analytics możemy określić skąd mamy największy ruch. Jest to ważne, ponieważ wiemy wtedy jakie kanały przynoszą nam największe korzyści, a nad którymi trzeba pracować nieco więcej. Możemy też określić też, jaka jest nasza grupa odbiorców. Czy na naszą stronę wchodzi więcej kobiet, czy mężczyzn, jaki jest ich wiek oraz skąd pochodzą? Wiedza o tych aspektach przydaje się w późniejszym pilnowaniu kampanii reklamowych, a także zarabianiu na stronie internetowej. Wiedząc, kto nas odwiedza, możemy dostosować produkt czy też sługę i komunikować się z klientami w odpowiedni sposób.

drupal 8 - analytics

Korzystając, z analityki statystyk wiemy także, z jakich urządzeń korzystają osoby nas odwiedzające. Wiedza ta jest o tyle ważna, że coraz więcej osób korzysta z Internetu na urządzeniach mobilnych. Warto sprawdzić, czy w naszym przypadku jest podobnie i zadbać o to, aby nasza strona była responsywna.

Ostatnim jednak równie ważnym punktem jest wiedza na temat tego, które treści przykuły największą uwagę naszych obiorów. Wiedząc, to możemy przeanalizować, dlaczego dana informacja była dla nich interesująca i w przyszłości na podstawie tej wiedzy tworzyć podobne treści.

Jak dodać Google Analytics na Drupal 8?

Ustawienie Google Analytics dla Drupal w wersji 8 jest bardzo łatwe i nie różni, się zbytnio od tego, co miało miejsce w wersji 7. W Drupal dostępny jest specjalny moduł, który ułatwi nam to zadanie i usprawni cały proces

 Lista 4 kroków, jak dodać Google Analytics na Drupal w wersji 8

  1. Pierwszym krokiem, jaki należy, podjąć jest uzyskanie identyfikatora Google Analytics go śledzenia statystyk. Jest to specjalny kod, za pomocą którego informacje z naszej witryny będą przekazywane do Google Analytics. Najpierw należy utworzyć konto Google Analytics lub zalogować się, jeżeli już takie posiadamy. Uzupełniamy, szczegóły w tym podajemy adres URL, pod który będziemy chcieli podpiąć analitykę. Następnie musimy zaakceptować wszystkie warunki i będziemy mogli przejść na stronę z kodem śledzenia, należy go skopiować.
  2. Drugim krokiem jest, przejście na naszą stronę w Drupal 8 gdzie musimy zainstalować moduł Google Analytics. Następnie należy go włączyć
  3. Krok trzeci to przejście do modułu za pomocą ścieżki admin-konfiguracja-Google Analytics. Znajdziemy tu wszystkie potrzebne ustawienia modułu analityki. Kod śledzenia należy, wklei pod identyfikatorem usługi internetowej.
  4. Ostatnim, czwartym krokiem jest sprawdzenie czy usługa Google Analytics działa, jeżeli wszystko jest dobrze i ruch na twojej stronie jest, śledzony zakończyłeś proces instalacji dla Drupal 8.
Autor