Aby możliwe było zwiększenie zysków pochodzących z działalności online, nie wystarczy tylko umieścić podstawowych informacji o sobie w Internecie.

Trzeba zdecydować się na aktywne działanie i podejmowanie decyzji marketingowych, które pozwolą na pozyskiwanie leadów.

Czym jest generowanie leadów?

Leady to osoby, które wykazały zainteresowanie konkretnymi usługami lub produktami. W marketingu internetowym leadem może zostać osoba, która na danej stronie dobrowolnie pozostawiła swoje dane. Generowanie leadów jest więc procesem pozyskiwania danych potencjalnych klientów.

generowanie-leadow - co to jest

W praktyce, leady to nikt inny, jak użytkownicy, którzy w niedalekiej przyszłości być może będą mieć potrzebę dokonania zakupów. 

Zanim jednak dany internauta przekształci się w lead, należy w konkretny sposób zachęcić go do odwiedzania stron. Tego typu działania to główna istota generowania leadów sprzedażowych. 

Skuteczne pozyskiwanie leadów może się odbywać na różne sposoby, do których można zaliczyć m.in. pozycjonowanie, wykorzystywanie mediów społecznościowych czy reklamę Google Ads.

9 sposobów na generowanie leadów

Można wyróżnić wiele sposobów pozwalających na pozyskanie leadów. Decydując się na dane rozwiązanie, warto zadbać o to aby było ono dopasowane do charakteru danego przedsiębiorstwa. 

Oto 9 sposobów na generowanie leadów:

1. Landing page

Pierwszym rozwiązaniem jest wykorzystanie strony typu landing page, czyli tzw. stron docelowych. Ich celem jest poprowadzenie użytkowników wprost do konwersji.

generowanie-leadow - landing page

Strony te powinny posiadać bardzo bogatą treść, która przekona potencjalnych zainteresowanych do podjęcia decyzji. Znaczenie mają wszelkie elementy jak np. formularze, wykorzystana grafika, przyciski mobilizujące do działania itd.

Warto wspomnieć, że w celu zwiększenia współczynnika konwersji, landing page powinien się także bardzo szybko wczytywać. 

2. Blog firmowy

Kolejną możliwością są blogi firmowe, które są bardzo dobrym sposobem na dotarcie do szerokiego grona odbiorców. W artykułach nie powinny znajdować się zbyt nachalne banery reklamowy.

generowanie-leadow - blog firmowy

Zamiast wspomnianych banerów, warto zastosować przyciski typu call to action oraz wszelkie podobne zachęty do konwersji. Oczywiście sama treść blogowa to także niezwykle znaczący czynnik, wpływający na liczbę nowych klientów. 

3. Video marketing

Mówić o pozyskiwaniu leadów dobrze jest postawić na video marketing. Jest to bardziej czasochłonna i kosztowna forma, jednak przynosi naprawdę dobre efekty.

generowanie-leadow - video marketing

Jeżeli ktoś w swojej strategii uwzględnił materiały wideo, z powodzeniem może je wykorzystać przy generowaniu leadów. Bardzo ważne jest zadbanie o odpowiednie elementy wewnątrz materiału, które pozwolą klientom na bezpośrednie dotarcie do oferty.

4. E-mail marketing

W pozyskiwaniu leadów przyda się także e-mail marketing. Jest to jeden z najskuteczniejszych sposobów na pozyskiwanie nowych klientów.

generowanie-leadow - email marketing

Skuteczne działanie tego typu wymaga jednak trochę wysiłku, a w dobie RODO, należy dodatkowo pamiętać o pozyskiwaniu adresów mailowych jedynie ze sprawdzonych źródeł.

Warto także pamiętać o tym, aby treści wysłane mailowo były wystarczająco atrakcyjne, tak aby dany użytkownik chciał skorzystać z oferty i się nią zainteresował. 

5. Social media marketing

W skutecznym generowaniu leadów z pewnością może także pomóc social media marketing. Potencjały portali społecznościowych są naprawdę wielkie!

generowanie-leadow - social media marketing

Korzystając z mediów społecznościowych, można organizować różne konkursy i akcje, dodawać regularnie ciekawe posty, informacje o promocjach, a także zyskać bezpośredni kontakt z klientami i zyskać możliwość bezpośredniej odpowiedzi na ich pytania.

Przemyślane i regularne działanie z pewnością może przynieść bardzo satysfakcjonujące efekty – nie tylko w procesie pozyskiwania leadów. 

6. Treści poradnikowe

W procesie pozyskiwania leadów pomocne mogą się także okazać wszelkie treści poradnikowe. Wbrew pozorom, dzięki nim możemy zyskać pierwszy kontakt z potencjalnym klientem.

generowanie-leadow - tresci poradnikowe

Kiedy dowie się on wielu ciekawych rzeczy i poszerzy swoją wiedzę, może być pod wrażeniem wiedzy i fachowego podejścia, co powinno go bezpośrednio nakłonić do skorzystania z oferty!

7. Przebudowa strony internetowej

Skutecznym sposobem pozwalającym na solidne generowanie leadów jest poprostu przebudowanie swojej strony internetowej. Jest to niezwykle istotne, ponieważ właśnie od strony www w dużej mierze zależy powodzenie biznesu.

generowanie-leadow - przebudowa strony internetowej

To, co potencjalni klienci zobaczą i to, co przyciągnie ich uwagę, będzie miało wpływ na późniejsze decyzje. Budując swoją stronę, należy wziąć pod uwagę zarówno podstawy SEO, czytelną strukturę witryny, dobrą grafikę, właściwe, zwarte treści i ułatwiony kontakt. 

8. Google Ads

W procesie generowania leadów, duże znaczenie ma również Google Ads. Jest to specjalny system, który pozwala na skuteczną emisję reklam graficznych, tekstowych oraz video.

generowanie-leadow - google ads

Dobrze zaplanowana kampania ma szansę dotrzeć do bardzo szerokiego grona odbiorców i zainteresować ich danym produktem. 

9. Pozycjonowanie

Ostatnim sposobem, o którym warto wspomnieć jest pozycjonowanie. Jest to nic innego jak specjalny zbiór działań, który bardzo korzystnie wpływa na wyświetlania strony internetowej.

generowanie-leadow - pozycjonowanie

Cały proces jest jednak dość złożony i wymaga systematyczności oraz spójności. Wymagana więc będzie wiedza z zakresu SEO lub posiłkowanie się specjalistami z branży.

Jak widać można wyróżnić naprawdę wiele skutecznych sposobów generowania leadów. Ich dobór powinien być zależny od charakteru danej działalności i wielu innych czynników. Chcąc osiągnąć sukces i dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, z pewnością warto dobrze przemyśleć swoją strategię i podjąć skuteczne działanie. Internet ma wielki potencjał, sztuką jest tylko jego wykorzystanie.

Autor