Jeśli tu jesteś, być może zastanawiasz się, jak zwiększyć ruch na stronie internetowej. Nie szukaj dalej – poniżej znajdziesz kilkanaście strategii, które okazały się pomocne w zwiększaniu ruchu w witrynie i generowaniu większych sukcesów firmy. Większość małych firm jest już świadoma korzyści związanych z SEO.

Optymalizacja witryn i treści pod kątem wyszukiwarek, takich jak Google, pomaga kierować ruch do witryn internetowych, wprowadzając więcej potencjalnych klientów. Jednak SEO nie jest jedynym sposobem na zwiększenie ruchu na stronach internetowych.

Szukasz także nowych sposobów jak zwiększyć ruch na blogu? W dalszej części artykułu znajdziesz listę 11 sposobów kierowania ruchu do stron internetowych, a także blogów – i nie będzie to tylko SEO.

Jakie są rodzaje ruchu?

W przypadku wszystkich firm internetowych ruch na stronie internetowej jest kluczem do mierzenia przychodów. Ruch w witrynie ostatecznie generuje konwersję w głównym biznesie. Tak więc kierowanie ruchu do strony internetowej staje się podstawową kwestią.

rodzaje ruchu na stronie internetowej

Z tego powodu ważne jest, aby w pierwszej kolejności wiedzieć, jakie są główne kanały generowania ruchu.

Oto rodzaje ruchu w Internecie:

  1. Ruch płatny (ang. paid traffic) – to ruch uzyskiwany z różnych kanałów, takich jak wyszukiwarki lub platformy mediów społecznościowych, płacąc określoną kwotę. Jednym z najlepszych przykładów platformy płatnych reklam jest Google AdWords, w którym firmy lub osoby fizyczne płacą Google za wyświetlanie swojej strony biznesowej na stronach wyników wyszukiwania w wyszukiwarkach Google (SERP).
  2. Ruch organiczny (ang. organic traffic) – jest przeciwieństwem ruchu płatnego. Użytkownicy, którzy są uważani za organicznych, znajdują witrynę bezpośrednio po skorzystaniu z wyszukiwarki takiej jak Google lub Bing, więc nie są „odsyłani” przez żadną inną witrynę.
  3. Sieć reklamowa (ang. display traffic) – ten ruch generowany jest poprzez kliknięcie w reklamę strony internetowej wyświetlaną w innej witrynie. Banery reklamowe na blogach i reklamy graficzne w serwisach informacyjnych to niektóre z typowych generatorów ruchu w sieci reklamowej.
  4. Ruch bezpośredni (ang. direct traffic) – odnosi się do ruchu przychodzącego bezpośrednio do strony internetowej – na przykład za pośrednictwem zakładki w przeglądarce lub bezpośrednio wpisanego adresu w przeglądarce internetowej. 
  5. Ruch z witryn odsyłających (ang. refferal traffic) – to ruch pochodzący z linków umieszczonych na innych stronach internetowych i w sieciach partnerskich.
  6. Ruch społecznościowy (ang. social traffic) – generowany jeśli ktoś odwiedza stronę internetową za pośrednictwem platform mediów społecznościowych (np. przejście poprzez kliknięcie w udostępniony na Facebooku adres URL).
  7. Ruch afiliacyjny (ang. affiliate traffic) – opiera się na podziale przychodów. Jeśli masz produkt i chcesz sprzedawać więcej, możesz zaoferować promotorom zachętę finansową za pośrednictwem programu partnerskiego. Jeśli nie masz produktu i chcesz zarabiać pieniądze, możesz promować produkt, który uważasz za wartościowy i zarabiać na nim jako marketingowiec stowarzyszony. 

11 sposobów, jak zwiększyć ruch na stronie i blogu

Istnieje wiele taktyk, których możesz użyć, aby skierować większy ruch z powrotem do strony internetowej podczas budowania relacji z odbiorcami treści. Niektóre z nich mogą wymagać inwestycji z góry, podczas gdy inne wymagają tylko poświęcenia czasu i energii.

Oto 11 skutecznych sposobów na zwiększenie ruchu:

1. Twórz świetne treści

zwiekszenie ruchu poprzez tworzenie tresci

Tworzenie interesujących treści odgrywa ogromną rolę w SEO. Jednak wykracza znacznie ponad jego obszar. Użytkownicy są bardziej zainteresowani odwiedzeniem witryny zawierającej przydatne, dobrze napisane treści, które mają jakąś wartość. Są też bardziej skłonni do udostępniania świetnych treści online swoim odbiorcom. Co może przyciągnąć jeszcze większy ruch z powrotem do Twojej witryny. Upewnij się, że treści, które tworzysz, są zgodne z zainteresowaniami odbiorców i są wciągające.

2. Umieść swoją firmę w katalogach online

zwiekszenie ruchu poprzez umieszczenie firmy w katalogach

Umieszczenie firmy w katalogach online i na stronach z recenzjami to prosty sposób na zwiększenie ruchu. Większość z tych witryn umożliwia utworzenie profilu zawierającego ważne informacje o firmie, a jednocześnie łącze do witryny internetowej. Odwiedzający będą mogli znaleźć Cię w tych witrynach podczas wyszukiwania odpowiednich słów kluczowych lub produktów i usług i wrócić do Twojej witryny, aby dowiedzieć się więcej (lub nawet dokonać konwersji!)

3. Bądź aktywny w mediach społecznościowych

zwiekszenie ruchu poprzez aktywnosc w mediach spolecznosciowych

Aktywność we własnych kanałach mediów społecznościowych, a także w grupach i forach dyskusyjnych to kolejny świetny sposób na zwiększenie ruchu z powrotem do Twojej witryny. Po pierwsze, musisz upewnić się, że promujesz posty na blogu lub inne przydatne zasoby treści ze swojej witryny w kanałach mediów społecznościowych. Pomoże to skłonić obserwujących do powrotu do Twojej witryny, aby dowiedzieć się więcej i potencjalnie dokonać konwersji.

4. Blog gościnny na odpowiednich stronach

zwiekszenie ruchu poprzez wpisy goscinne

Twój własny blog to nie jedyne miejsce, w którym możesz dotrzeć do docelowych odbiorców za pomocą świetnych treści. Możesz także blogować gościnnie na innych blogach lub w odpowiednich witrynach na tematy ważne dla odbiorców. Pisząc bloga gościa, często można dołączyć linki do własnej witryny, co pomaga kierować większy ruch do określonych postów na blogu lub stron witryny.

5. Zaproś innych do gościnnego bloga w Twojej witrynie

zwiekszenie ruchu poprzez zaproszenia do wpisow goscinnych

Obecność zaproszonych blogerów w witrynie pomaga zapewnić czytelnikom jeszcze więcej wspaniałych treści, jednocześnie przyciągając nowych użytkowników do witryny. Bloger-gość będzie promować swoje treści na swojej własnej stronie i za pośrednictwem swoich kanałów społecznościowych, co zwiększy widoczność Twojej własnej strony.

6. Nie zaniedbuj swojej strategii marketingu e-mailowego

zwiekszenie ruchu poprzez email marketing

Chociaż SEO z pewnością jest kluczowe, jeśli chcesz kierować ruch na strony internetowe, ważne jest, aby nie zaniedbywać swojej strategii marketingu e-mailowego. Umieszczając odpowiednie linki do treści i stron witryny w treści marketingu e-mailowego, możesz skierować bardziej odpowiedni ruch z powrotem do swojej witryny.

7. Użyj reklam PPC, aby uzupełnić ruch organiczny

zwiekszenie ruchu poprzez reklamy ppc

Podczas gdy SEO wymaga czasu, aby przyciągnąć ruch do witryn, płatne reklamy w wyszukiwarce mogą zapewnić szybsze wyniki. Dzięki temu są idealnym uzupełnieniem bezpłatnych wyników wyszukiwania. Reklamy PPC pojawiają się, gdy użytkownicy wyszukiwarki wpisują odpowiednie słowa kluczowe i frazy na pasku narzędzi wyszukiwania. Te reklamy są na górze strony wyników wyszukiwania, zwiększając widoczność dla marek, które mogły jeszcze nie wykorzystać swojej magii SEO dla tych samych słów kluczowych i fraz.

8. Opracuj strategię reklamową w mediach społecznościowych

zwiekszenie ruchu poprzez reklame w mediach spolecznosciowych

Oprócz reklam PPC, usługi reklamowe w mediach społecznościowych mogą pomóc Ci osiągnąć świetną ścieżkę do przyciągnięcia poważnego ruchu z powrotem do Twojej strony. Bez względu na to, kim są Twoi docelowi odbiorcy, istnieje duża szansa, że spędzają czas w niektórych serwisach społecznościowych. Gdy już dowiesz się, jakie są te kanały, możesz skorzystać z okazji, aby dotrzeć do odbiorców i przyciągnąć ruch do swojej witryny za pomocą reklam w mediach społecznościowych.

9. Twórz i udostępniaj więcej treści wideo

zwiekszenie ruchu poprzez udostepnianie tresci wideo

Oprócz świetnych treści pisanych ważne jest, aby wykroczyć również poza nie. Wpisy na blogach, eBooki i inne rodzaje treści pisemnych pozwalają szczegółowo omówić określone tematy, pomagając nawiązać kontakt z odbiorcami. Jednak wideo może być również pomocnym atutem, umożliwiając przyciągnięcie uwagi odbiorców i zachęcenie ich do dalszego zbadania Twojej marki.

10. Przeprowadź wywiady z wpływowymi osobami z branży

zwiekszenie ruchu poprzez przeprowadzanie wywiadow

Kiedy przeprowadzasz wywiady z wpływowymi osobami z branży i publikujesz treści na swoim własnym blogu, pracujesz nad budowaniem zaufania wśród obecnych czytelników, a jednocześnie przyciągasz nowych czytelników do swojej witryny.

11. Organizuj webinary na wartościowe i istotne tematy

zwiekszenie ruchu poprzez organizacje webinarow

Webinary to kolejny świetny sposób na kierowanie ruchu na strony internetowe. Ludzie uwielbiają się uczyć, zwłaszcza gdy jest to bezpłatne! Webinary to łatwy i wygodny sposób na podzielenie się swoimi spostrzeżeniami i wiedzą z docelową grupą odbiorców. Nawet jeśli prowadzisz webinar na platformie poza swoją stroną, nadal możesz skierować ruch z powrotem do swojej witryny, przechowując tam rejestrację i umieszczając linki do swojej strony internetowej w treści wizualnej webinaru.

Nie jest to bynajmniej pełna lista sposobów kierowania ruchu do stron internetowych. Jeśli wykorzystujesz niektóre z powyższych taktyk – to świetnie! Oznacza to, że jesteś na dobrej drodze do zwiększenia ruchu na stronie internetowej.

Łącząc kilka z tych taktyk z kompleksową strategią SEO, będziesz na najlepszej drodze do zwiększenia liczby kliknięć i konwersji – w mgnieniu oka!

Autor