W czasach dostępu do masowych informacji i ogromną ilością danych, ludziom coraz ciężej jest wyszukiwać potrzebnych danych poprzez czytanie całych artykułów czy stron. Od tego, by czytelnika zachęcić na wejście na jedną z nich służą wszelkiej maści nagłówki, które sprawią, że zainteresuje się daną tematyką i postanowi się w nią zagłębić. Na czele w optymalizacji wyszukiwań stoi metoda meta title SEO odpowiadająca za wyświetlany nagłówek strony internetowej czy tytuł posta.

Co to meta title?

Meta title to jeden z podstawowych elementów dobrze skonstruowanej strony i odgrywa ogromną role w procesie jej pozycjonowania. Wyświetla się jako tytuł w trakcie przeglądania pozycji na przeglądarce internetowej na jej zakładach oraz w wszelkich linkach na mediach społecznościowych.

meta title - co to

Jaki ma cel? Meta title to krótki, chwytliwy slogan, który ma zachęcić odbiorcę do wejścia na daną stronę. Dobrze skonstruowany zapewnia szereg zalet będąc zarazem bardzo prostym do wykonania.

Dlaczego dobry nagłówek jest ważny w SEO?

Teksty i tytuły SEO są czynnikami wpływającymi na lepszą pozycję strony, jeśli wpisują się pod wytyczne Google.

Dobrze przygotowany pod SEO nagłówek gwarantuje nam:

  • krótkie, jednozdaniowe streszczenie opisu produktu, przydatne nie tylko na stronie internetowej
  • lepsze pozycjonowanie strony, dzięki ułatwieniu robotom Google sposobu promocji
  • zachęta dla odbiorców do wejścia po widoku schludnego, zamkniętego tytułu – a co za tym idzie, zwiększenie ilości wyświetleń i kliknięć

10 kroków jak stworzyć skuteczny meta title SEO

Tworzenie meta title może być bardzo proste, albo bardzo skomplikowane. Wszystko zależy od podejścia, zaangażowania, ale również i wiedzy na dany temat.

jak stworzyc meta title seo

Tak czy siak, kreacji nagłówka nie można pominąć. Bez tego, wyszukiwarka sama dobierze odpowiedni tytuł, co nie zawsze jest dobrym rozwiązaniem.

Oto 10 kroków, jak stworzyć skuteczny nagłówek:

1. Znajdź najczęściej wyszukiwane frazy

W trakcie tworzenia meta title warto jest kierować się miesięczną liczbą kliknięć danego hasła. Istnieje kilka narzędzi, jak np. Keyword Tool, które pozwalają na dokładne śledzenie statystyk. Pomimo, że ta funkcja jest płatna, darmowa wersja dostarcza jednak ciekawej funkcji jaką jest częstotliwość wpisywania haseł podobnych lub dodatkowych jak np. kolor czy cena.

2. Dobierz odpowiednią liczbę znaków

Przyjmuje się, że odpowiednio napisany meta-tytuł powinien mieć około 65-70 znaków. Tyle optymalnie jest w stanie zmieścić się na stronie głównej w wyszukiwarce. W razie przekroczenia tej liczby, tytuł zostaje „ucięty” a miejsce końcowych wyrazów pojawiają się kropki, co znacznie zaburza estetykę i w efekcie może zmniejszyć liczbę kliknięć.

3. Zwróć uwagę jakich znaków używasz

Czasem wystarczająca liczba znaków nie wystarczy. Strony Google biorą pod uwagę nie ilość liter, a pikseli które nie mogą zajmować więcej miejsca niż 600. Jest to istotne w przypadku niektórych znaków – np. „W” zajmuje zdecydowanie więcej miejsca niż „i”. Stąd też niekiedy tytuł może zostać ucięty już przy 60 literach a zostać wyświetlony przy 72.

4. Zastosuj metodę Call to Action (CTA)

Nie bój się zwracać do odbiorcy bezpośrednio. Zawołania typu „Patrz”, „Przekonaj się” stawiają na reakcję przeglądającego strony i możliwe, że zachęcą go do sprawdzenia oferty strony.

5. Staraj się nie odmieniać wyszukiwanych fraz

Mechanizmy Google zazwyczaj dość dobrze radzą sobie w kwestii wyszukiwania faz podobnych lub odmienionych. Jednak to te w podstawowej formie mianownika najczęściej są wpisywane przez odbiorców, więc tytuły z taką zawartością są wyżej pozycjonowane.

6. Oznacz meta title swoją marką

Jeśli wystarczy Ci pikseli, a warto na to zostawić miejsca, na końcu tytułu wpisz nazwę swojej marki. Pomoże to w jej rozpoznawalności i może zachęci odbiorców do wejścia jak zobaczą ją w innej sytuacji. Pamiętaj jednak żeby wstawić to na końcu tytułu! Słowa pozycjonowane na początku frazy sprawiają, że strona jest wyżej pozycjonowana.

7. Pamiętaj, żeby dopasować meta title do treści

W tytule musi być to, co znajduje się w treści strony. Najlepiej, żeby jak największa ilość fraz kluczowych znalazła się w tekście. W tym wypadku chodzi o zaufanie odbiorcy. Jeśli będzie widział to, co na meta-tytule, prawdopodobnie zostanie. Zaś jeśli nie, szybko odejdzie i prawdopodobnie nigdy nie wróci.

8. Sprawdź, czy Twój tytuł jest ciekawy i chwytliwy

Tak, tutaj kreatywność też jest niezwykle ważna. Pamiętaj, że odbiorca prawdopodobnie będzie przeszukiwał dziesiątki podobnych stron i to ta z najciekawszym tytułem pochwyci jego uwagę i sprawi, że postanowi w nią wejść a może nawet i zostać.

9. Stosuj inny meta title do każdej podstrony

Niezwykle ważna sprawa, o której wielu twórców zdaje się zapominać. Ważne jest, żeby każda podstrona, podkategoria miała swój własny, unikalny, sprecyzowany tytuł, który nakieruje odbiorcę na to, co ma się w niej znaleźć. W wyszukiwarce wpisuje konkretne frazy i szukając np. piór Parkera, może się nie zainteresować „szerokim wyborem piór”, jeśli nie znajdzie konkretnie go interesującego słowa.

10. Kieruj się swoim doświadczeniem użytkownika internetu

Pamiętaj, że o decyzji na wejście na Twoją stronę decydują ludzie, a nie roboty Google. Pilnuj więc, żeby stworzony meta title był przystępny – taki na który również i Ty z chęcią byś wszedł.

Autor