Dobra wizytówka internetowa to podstawa sukcesu. Dzięki skonfigurowaniu usługi Google Moja Firmzyskujesz możliwość dotarcia do znacznie większej liczby potencjalnych klientów. To jednak nie wszystko, co system ma do zaoferowania – Google My Business daje Ci także dostęp do szczegółowych danych, dotyczących ruchu internautów, związanego z Twoim przedsiębiorstwem. Odpowiednie wykorzystanie pozyskanych w ten sposób informacji pozwoli Ci na dostosowanie strategii marketingowych pod kątem usprawnienia Twojego biznesu.

Czym jest Google Moja Firma?

Google Moja Firma to system katalogowania przedsiębiorstwdzięki któremu możesz w prosty sposób znacząco poszerzyć grono swoich klientów. Nikogo nie dziwi fakt, że odpowiednia pozycja w wyszukiwarce internetowej jest obecnie jednym z najważniejszych czynników, wpływających na obecność naszej firmy na rynku. To właśnie w ten sposób nasi potencjalni odbiorcy najczęściej poszukują towarów i usług.

google moja firma - definicja

Google Moja Firma jest narzędziem, które umożliwi odnalezienie Twojej firmy każdemu, kto będzie poszukiwał oferowanych przez Ciebie usług w Twojej okolicy.

Dzięki niemu Twoi nowi klienci będą mogli między innymi:

  • Zapoznać się ze szczegółową ofertą Twojego przedsiębiorstwa
  • Poznać opinie poprzednich bywalców Twojej firmy na temat świadczonych przez Ciebie usług
  • Uzyskać błyskawiczny dostęp do takich informacji jak numer telefonu Twojej firmy, adres jej strony internetowej i szczegółowa lokalizacja z możliwością natychmiastowego przekierowania do aplikacji Google Maps

Dlaczego warto stworzyć konto Google dla swojej firmy?

Korzyści, jakie może nam dać prawidłowo skonfigurowane konto firmowe Google są z całą pewnością warte zachodu. Usługa umożliwi nam rozszerzenie standardowej witryny naszej firmy o funkcje, umożliwiające natychmiastowe skorzystanie z oferowanych przez nas usług niezliczonym rzeszom nowych klientów.

google moja firma - dlaczego warto

Co więcej, nasza firma zostanie zindeksowana w katalogu przedsiębiorstw w naszej okolicy, co pozwoli nam skorzystać z  wyżej przytoczonych benefitów.

Oto, co jeszcze zyskujemy, rejestrując się w Google Moja Firma”

  • Możliwość rejestracji nieograniczonej ilości wizytówek Google – opcja szczególnie przydatna dla przedsiębiorców, oferujących swoje usługi w kilku różnych miejscach. Skorzystają z niej także ci, którzy prowadzą równolegle kilka działalności gospodarczych – dzięki temu rozwiązaniu mamy możliwość zarządzania wszystkimi wizytówkami, przypisanymi do naszego konta bez konieczności zakładania kolejnych profili.
  • Dostęp do szczegółowych statystyk, dotyczących ruchu internautów w obrębie naszej strony firmowej. Google Moja Firma umożliwia nam zapoznanie się z takimi danymi jak liczba kliknięć w wizytówkę naszej firmy, zapytań o trasę dojazdu do jej siedziby czy wskaźnik konwersji, informujący nas o skuteczności zawartych w wizytówce informacji. Możemy także dowiedzieć się, jak często internauci odwiedzający naszą stronę decydowali się do nas zatelefonować, jak często fraza związana z naszą działalnością była wpisywana w wyszukiwarkę internetową oraz ilu internautów łącznie zobaczyło wizytówkę naszej firmy.
  • Biznesowe konto Google umożliwia nam udostępnienie do dyspozycji naszych potencjalnych klientów takich funkcji jak wirtualny spacer czy możliwość zapoznania się z galerią zdjęć naszego przedsiębiorstwa. Dzięki temu nie tylko zwiększamy swoją wiarygodność, ale również znacząco poprawiamy atrakcyjność naszej usługi.

Czy usługi i wizytówki Google Moja Firma są płatne?

Zarówno Google Moja Firma jak i wizytówki Google są usługami całkowicie bezpłatnymi. Jedynym, co musimy zrobić, żeby z nich skorzystać jest założenie i zweryfikowanie naszego konta Google My Business. A oto jak przebiega proces jego konfiguracji:

Jak zweryfikować i założyć Google Moja Firma?

Założenie konta biznesowego Google jest bardzo prostą i intuicyjną procedurą. Na początek będziemy potrzebowali profilu Gmail – może to być dowolne konto, założone w serwisie.

weryfikacja konta google my business

Warto przy tym pamiętać, że najbardziej optymalnym rozwiązaniem przy zakładaniu profilu firmowego jest skorzystanie ze spersonalizowanej domeny naszej firmy. Możemy dokonać takiej personalizacji we własnym zakresie, z poziomu używanej przez nas domeny lub założyć konto w serwisie Google Workspace (takie rozwiązanie będzie nas kosztowało ok. 21 zł miesięcznie).

Oto, jak rozpocząć konfigurację profilu Google Moja Firma:

  1. Całą procedurę rozpoczynamy wchodząc na stronę Google My Business
  2. Po zalogowaniu się do usługi ujrzymy okno, w którym będziemy mogli wpisać adres naszej firmy. Pamiętajmy o przekazaniu możliwie najbardziej precyzyjnej lokalizacji i aktualizowaniu jej przy wystąpieniu jakichkolwiek zmian – nasi klienci będą nas mogli odnaleźć tylko na jej podstawie.
  3. W kolejnym formularzu wpisujemy dane naszej firmy. Warto już w tym punkcie skoncentrować się na tworzeniu zawartości jak najbardziej korzystnej z marketingowego punktu widzenia. To, w jakiej formie ujmiemy nazwę naszej firmy w wizytówce Google może mieć kluczowe znaczenie dla jej skuteczności.
  4. Po wpisaniu wszystkich niezbędnych danych przyjdzie czas na weryfikację naszej wizytówki. Z reguły procedura polega na wysłaniu pod podany w formularzu adres listu, zawierającego kod weryfikacyjny, który następnie będzie należało przepisać do odpowiedniego formularza.

Gotowe! Po otrzymaniu przesyłki z kodem weryfikującym i wprowadzeniu go do systemu będziemy mogli całkowicie nieodpłatnie cieszyć się pełną funkcjonalnością naszego profilu Google Moja Firma.

Autor