Dobra wizytówka internetowa to podstawa sukcesu. Dzięki skonfigurowaniu usługi Google Moja Firma zyskujesz możliwość dotarcia do znacznie większej liczby potencjalnych klientów. To jednak nie wszystko, co system ma do zaoferowania – Google My Business daje Ci także dostęp do szczegółowych danych, dotyczących ruchu internautów, związanego z Twoim przedsiębiorstwem. Odpowiednie wykorzystanie pozyskanych w ten sposób informacji pozwoli Ci na dostosowanie strategii marketingowych pod kątem usprawnienia Twojego biznesu.
Czym jest Google Moja Firma?
Google Moja Firma to system katalogowania przedsiębiorstw, dzięki któremu możesz w prosty sposób znacząco poszerzyć grono swoich klientów. Nikogo nie dziwi fakt, że odpowiednia pozycja w wyszukiwarce internetowej jest obecnie jednym z najważniejszych czynników, wpływających na obecność naszej firmy na rynku. To właśnie w ten sposób nasi potencjalni odbiorcy najczęściej poszukują towarów i usług.
Google Moja Firma jest narzędziem, które umożliwi odnalezienie Twojej firmy każdemu, kto będzie poszukiwał oferowanych przez Ciebie usług w Twojej okolicy.
Dzięki niemu Twoi nowi klienci będą mogli między innymi:
- Zapoznać się ze szczegółową ofertą Twojego przedsiębiorstwa
- Poznać opinie poprzednich bywalców Twojej firmy na temat świadczonych przez Ciebie usług
- Uzyskać błyskawiczny dostęp do takich informacji jak numer telefonu Twojej firmy, adres jej strony internetowej i szczegółowa lokalizacja z możliwością natychmiastowego przekierowania do aplikacji Google Maps
Dlaczego warto stworzyć konto Google dla swojej firmy?
Korzyści, jakie może nam dać prawidłowo skonfigurowane konto firmowe Google są z całą pewnością warte zachodu. Usługa umożliwi nam rozszerzenie standardowej witryny naszej firmy o funkcje, umożliwiające natychmiastowe skorzystanie z oferowanych przez nas usług niezliczonym rzeszom nowych klientów.
Co więcej, nasza firma zostanie zindeksowana w katalogu przedsiębiorstw w naszej okolicy, co pozwoli nam skorzystać z wyżej przytoczonych benefitów.
Oto, co jeszcze zyskujemy, rejestrując się w Google Moja Firma”
- Możliwość rejestracji nieograniczonej ilości wizytówek Google – opcja szczególnie przydatna dla przedsiębiorców, oferujących swoje usługi w kilku różnych miejscach. Skorzystają z niej także ci, którzy prowadzą równolegle kilka działalności gospodarczych – dzięki temu rozwiązaniu mamy możliwość zarządzania wszystkimi wizytówkami, przypisanymi do naszego konta bez konieczności zakładania kolejnych profili.
- Dostęp do szczegółowych statystyk, dotyczących ruchu internautów w obrębie naszej strony firmowej. Google Moja Firma umożliwia nam zapoznanie się z takimi danymi jak liczba kliknięć w wizytówkę naszej firmy, zapytań o trasę dojazdu do jej siedziby czy wskaźnik konwersji, informujący nas o skuteczności zawartych w wizytówce informacji. Możemy także dowiedzieć się, jak często internauci odwiedzający naszą stronę decydowali się do nas zatelefonować, jak często fraza związana z naszą działalnością była wpisywana w wyszukiwarkę internetową oraz ilu internautów łącznie zobaczyło wizytówkę naszej firmy.
- Biznesowe konto Google umożliwia nam udostępnienie do dyspozycji naszych potencjalnych klientów takich funkcji jak wirtualny spacer czy możliwość zapoznania się z galerią zdjęć naszego przedsiębiorstwa. Dzięki temu nie tylko zwiększamy swoją wiarygodność, ale również znacząco poprawiamy atrakcyjność naszej usługi.
Czy usługi i wizytówki Google Moja Firma są płatne?
Zarówno Google Moja Firma jak i wizytówki Google są usługami całkowicie bezpłatnymi. Jedynym, co musimy zrobić, żeby z nich skorzystać jest założenie i zweryfikowanie naszego konta Google My Business. A oto jak przebiega proces jego konfiguracji:
Jak zweryfikować i założyć Google Moja Firma?
Założenie konta biznesowego Google jest bardzo prostą i intuicyjną procedurą. Na początek będziemy potrzebowali profilu Gmail – może to być dowolne konto, założone w serwisie.
Warto przy tym pamiętać, że najbardziej optymalnym rozwiązaniem przy zakładaniu profilu firmowego jest skorzystanie ze spersonalizowanej domeny naszej firmy. Możemy dokonać takiej personalizacji we własnym zakresie, z poziomu używanej przez nas domeny lub założyć konto w serwisie Google Workspace (takie rozwiązanie będzie nas kosztowało ok. 21 zł miesięcznie).
Oto, jak rozpocząć konfigurację profilu Google Moja Firma:
- Całą procedurę rozpoczynamy wchodząc na stronę Google My Business
- Po zalogowaniu się do usługi ujrzymy okno, w którym będziemy mogli wpisać adres naszej firmy. Pamiętajmy o przekazaniu możliwie najbardziej precyzyjnej lokalizacji i aktualizowaniu jej przy wystąpieniu jakichkolwiek zmian – nasi klienci będą nas mogli odnaleźć tylko na jej podstawie.
- W kolejnym formularzu wpisujemy dane naszej firmy. Warto już w tym punkcie skoncentrować się na tworzeniu zawartości jak najbardziej korzystnej z marketingowego punktu widzenia. To, w jakiej formie ujmiemy nazwę naszej firmy w wizytówce Google może mieć kluczowe znaczenie dla jej skuteczności.
- Po wpisaniu wszystkich niezbędnych danych przyjdzie czas na weryfikację naszej wizytówki. Z reguły procedura polega na wysłaniu pod podany w formularzu adres listu, zawierającego kod weryfikacyjny, który następnie będzie należało przepisać do odpowiedniego formularza.
Gotowe! Po otrzymaniu przesyłki z kodem weryfikującym i wprowadzeniu go do systemu będziemy mogli całkowicie nieodpłatnie cieszyć się pełną funkcjonalnością naszego profilu Google Moja Firma.